Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Bröstförstoring via landsting

Av Sofia Sandèn - 23 januari 2013 13:17

Hejsan!!!!!Denna blogg kommer att handla om en liten resa...Låt mig berätta lite..... Jag är en kvinna på 30år som aldrig sett skymten på ett Par riktiga bröst sen ja var liten , det hände liksom inte så mycket De poppa ut ett par bröstvårtor sen tog de stop det hände Helt enkelt inget mer.Jag har genom åren gått och mått riktigt dåligt pga det.Vet jag flera gånger under årens lopp hade just detta med landstinget I huvudet , men hade oxå hört att få en sån operation var väldigt svårt.Och jag vågade inte söka den vägen. Nu bak efter ångrar jag jätte mycket att jag aldrig tog tag i detta Tidigare.Strax innan jul tog jag mod till mig att skriva en egenremiss Till vårt landsting.Förväntade väl mig typ ingenting men tyckte att försöka skadar inte.Ca 3v efter jag skickat det fick jag post att jag fick räkna med att vänta 2-3mån innan en bedömning.Veckan efter fick ja ny post med en tid förbedömmingOch ja jag var där igår (22 jan)Skit nervös med världens klump i halsen gick jag in I undersökningsrum, där jag först fick prata lite med läkaren.Sen var det dax för att ta av mig så han kunde undersöka,Efter ett par riktigt djupa andetag lyckades ja klä av mig.Och han undersökte och mätte mm.Och minns ja tänkte det här kommer aldrig gå.Men då började han plötsligt prata om hur stora bröst ja vill ha Och plockade fram olika jag fick prova.Vet inte var nog i en annan värd då och tog inte riktigt in allt han sa.Efter vi bestämt passande storlek så sa han,Ja men då går jag och sätter dig i kö,Vanligtvis åker man hem samma dag men du får bli Övernatt eftersom du är så liten och smal.Sen var besöket klart....Fick ta lite bilder innan jag gick.Så ja jag har fått en op via landstinget,Det jobbiga nu är jag trodde jag skulle bli supergla.Men vet inte det har inte riktigt viljat komma in att Jag faktiskt fick en operation att jag om några Månader faktiskt kommer få bröst.Jag vet att mmmååååånngggaaa tycker just denna typ av op Är FEL vill man ha stora bröst betalar man det själv.Men då vill jag få säga det finns tjejer precis som jag Döljer ett sånt här problem och talar sällan om det.I mitt fall anses dock mina bröst " missbildade" Eftersom jag faktiskt inte har några alls min överkropp Ser ut som de gör på en pojke.Så denna blogg drar jag igång för ja vet de finns fler Som mig, och det är dom jag vill hjälpa

 
 
Ingen bild

LISA

23 januari 2013 16:06

Intressant öppning på en blogg! Lägg ut bilder så blir det ännu bättre!

 
Ingen bild

Johanna

21 maj 2013 10:57

Snälla kan du inte berätta lite mer ingående hur du gick till väga. Hur skrev du remissen?
Jag är 29 år och har hela mitt liv mått extremt dåligt över mina icke-existerande bröst. Jag är verkligen helt platt och skäms varje gång jag klär av mig för min kille. Kan inte ha någon bikini, osv. Hade jag haft 35000 kr eller mer hade jag gjort en bröstförstoring för länge sen men det har jag inte, snälla skriv lite mer tydligt hur du gick tillväga. Kram

Sofia Sandèn

23 maj 2013 09:31

hejsan
förstår precis hur du känner, är samma för mig...jag är 30år och helt platt har inget mer än lite bröstvårtor.
detta är precis som för dig något som spökat för mig sen tonåren....man såg alla andra få bröst och man själv fick inget:(
Har varit skit jobbigt ibland.
Har heller aldrig bikini, badar på stranden, svårt och visa mig för min man mm.
Och spec om man ser tjejer som är mycket yngre än mig ha tuttar då skäms jag riktigt mycket :(
Strax efter jul kom jag i kontakt med mitt landsting( Malmö)
och hade mail kontakt med en kvinna som jobbade där.
Skrev till henne om min avsaknad av bröst, och hur jag mår och hur det påverkat mig och skickade även bilder( vilket var riktigt jobbigt)
hon skrev att hon trodde jag skulle vara en bra kandidat till att få en op, och bad mig att skriva en egenremiss till sjukhuset.
skrev även där hur allt påverkat mig och skickade bilder.
man ska även skriva vikt, längd, bmi och vara icke rökare.
kort efter fick jag tid till en läkare där som undersökte mig , mätte bröst mm.
( vilket också var jobbigt att behöva visa sig för en främmande man)
när han undersökt mig fanns de ingen tvekan om att jag skulle få en op.
( det dom bla kollar är om det finns skugga under brösten, finns det ingen skugga, eller en väldigt liten skugga är dina chanser stora :)
nu den 4juni ska jag få min op
hoppas du blev mer klok på det nu???

och tycker du ska ta en chans och skicka en remiss till ditt landsting.
jag tillhör iaf malmö och skickade till
plastikkirurgiska kliniken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Sandèn - 2 juni 2013 22:46

Imorgon åker ja till op, Eftersom jag har en morgon op och bor en bit iväg ville som Ja kommer imorgon eftersom op är Ganska tidighet åå morgonen Lagom ner nervös...

Av Sofia Sandèn - 27 maj 2013 09:15

ja då är det bara en vecka kvar innan min op.....kan säga det börjar bli nervöst dels inför op men även inför min fam... allåååå jag har inte sovy ensam på 8år hahha och nu ska jag sova 2dagar helt ensam. men vet allt kommer att gå bra :)   V...

Av Sofia Sandèn - 21 maj 2013 08:43

nervöst som fasen redan , den 4juni är det dax för min bröstförstoring. känslorna är blandade vill jag lova. jag som aldrig ens varit på sjukhus innan förutom när jag fött barn haha. Var på inskrivning igår, där man gjorde lite koller och berät...

Presentation

Vill hjälpa andra kvinnor som r bröstlösa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards